Volkswagen Taos Forum banner
1 - 4 of 4 Posts

· Registered
2 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Le Taos higline au Canada dispose du régulateur de vitesse régulier. Il est muni du front assist, d'une caméra sur le pare-bris, de l'assistance de stationnement et de la détection d'angle mort. Cependant l'aide à la conduite (cruise controle adaptatif, lane assist et l'affichage des panneaux de signalisation) et le démarrage à distance sont une option à prévoir au préalable. Au regard de la concurrence, je fus un peu surpris que vw n'ait pas prévu cela sur le modèle supérieur qui est offert !
Je sollicite votre aide pour savoir s'il faut prévoir des modules en plus ou s'git-il d'un codage pour activer ce qui manque ou du moins pour une partie.
Mes sincères salutations.

· Registered
2022 Cornflower Blue SE DSG 4 Motion
362 Posts
This might help

He Taos higline in Canada has regular cruise control. It is equipped with the front assist, a camera on the windshield, parking assistance and blind spot detection. However, driving assistance (adaptive cruise control, lane assist and sign display) and remote start are an option to be expected beforehand. In view of the competition, I was a little surprised that vw did not foresee this on the top model that is offered!

I ask for your help to know if you need to provide additional modules or is it a coding to activate what is missing or at least for part of it.

· Registered
677 Posts
Pretty sure it is more than coding. Otherwise, it would be easy to just buy the cheaper model and turn it on.
It would probably require a software update at the very least which would most likely not be available to a vehicle that did not come with these features as standard.

1 - 4 of 4 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.